Gepost door: willem42195 | 2 oktober 2011

Brussels Marathon, 2 Oktober 2011

willem42195 heeft vandaag zijn naam eindelijk (!) nog eens eer aan gedaan. Samen met de trail van vorige week zijn daarmee op korte tijd 2 doelstellingen voor dit jaar gerealiseerd (zie What’s the status?). En met nog 50 km te gaan ligt de derde en laatste doelstelling binnen handbereik.

Bij wijze van training schreef ik me last-minute in voor de Marathon van Brussel. Met uitzondering van de wekelijkse duurloop op zondag had ik geen specifieke marathontraining gedaan: de laatste duurloop van meer dan 20 km dateert van 28 augustus (27,5 km). Bovendien had ik een week voor de marathon nog een trail van 30 km gelopen. Dat is niet helemaal volgens het boekske en bijgevolg was de verwachting zeer bescheiden: gewoon uitlopen met als streeftijd 4u30.

Voor sommigen is het een monster, voor anderen een beest dat absoluut moet getemd worden. Voor mij was het veeleer een weerzien met een oude vriend. De kilometers vlogen voorbij en voor ik het goed en wel besefte stond ik op de Grote Markt met een medaille rond mijn nek. Te dju, te laat om nog een eindsprint te doen! Om maar te zeggen dat ik nog nooit zo makkelijk een marathon heb gelopen.

Akkoord, een tijd van 4:08:00 is niet om over te stoefen al is het wel een mooie tijd hé? Op weg naar huis las ik op een T-shirt: ‘Better to lose a lover than to love a loser’. Zo is het maar net: beter 10 rustige marathons dan 1 PR en 10 maanden rust Smile.

marathon

Ik ben trouwens benieuwd hoe die andere Bourgondic Marathonrunner het er in Amsterdam zal van afbrengen. Bij deze wens ik hem alvast veel succes – hij heeft nu in elk geval een concreet doel Smile.

Bedankt Johnny De Ceulaerde voor de schitterende foto’s.

Eerst een complimentje

dan een grapje

om ten slotte voor 200% genietend richting aankomst te cruisen.

Responses

  1. Als training is dit wel een geweldige tijd! En de foto”s spreken voor zich, je hebt volop genoten zo te zien! PROFICIAT!

    • ja, hij ziet er inderdaad fris uit op de foto’s … zal waarschijnlijk door die kousen komen zeker ;)

  2. Die andere Bourgondic Marathonrunner, die in Amsterdam ga lopen, is momenteel al dat bourgondische aan het afzweren (allée probeert toch).
    Bedankt voor het succes dat je mij toewenst.

  3. Was nog iets vergeten … proficiat met uw prestatie!

  4. […] voorbije weken heb ik de kousen uitgebreid kunnen testen: eerst op de Hoyax trail run en daarna de Brussels marathon. Tijd voor een evaluatie […]

  5. […] wijze van test schreef ik me last minute in voor de marathon van Brussel (2 oktober). Ik liep met de handrem op en haalde fris en monter de finish. Test […]


Geef een reactie

Categorieën

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

