Gepost door: willem42195 | 25 juli 2009

Jogging Bogaarden

Vandaag jogging in Bogaarden, goed voor 1 punt in ons criterium.

Ondanks de beperkte opkomst hebben we ons als club toch goed laten opmerken: 3 man en 1 vrouw bij de eerste 21 op de 5km en 3 man in de top 20 op de 15km. Anne, Johny en Marc zijn elk met een beker naar huis gegaan als eerste in hun categorie.

Frank had zich, anders dan vorig jaar, ingeschreven voor de 5km. Voor het vertrek legde hij uit waarom: hij had die ochtend tot 5uur op een trouwfeest gezeten… Toch ging hij er, naar goede gewoonte, bij de start als een speer vandoor. Bij het ingaan van onze derde ronde zijn we hem tegengekomen toen hij – nog steeds! – aan het uitlopen was. In de uitslag staat hij op een prachtige 8e plaats (op 169 aankomsten) in een tijd van 20min26 (gemiddeld 14.68km/u). Een prima resultaat.

Kort daarop volgden Anne Cobbaert (13e in 21min35) en Johny (14e in 21min39). Omer finishte als 21e in 22min35. Stuk voor stuk knappe prestaties.

Net als vorig jaar was het veel te warm. Toch had ik de indruk dat we met meer aan de start stonden. Over de 5km heb ik geen gegevens, maar op de 15km waren er dit jaar 43 aankomsten tegen 36 vorig jaar.

Omdat ik al een tijdje sukkel met mijn linker kuit en achillespees had ik me voorgenomen het vandaag rustig te houden. De eerste 2 ronden is dat aardig gelukt, maar toen ik bij het ingaan van de laatste 4km nog 2 lopers in mijn gezichtsveld had, werd de drang groot om een tandje bij te schakelen. Bij het ingaan van de laatste 2km had ik ze beide ingehaald en omdat ik niet echt last had van mijn blessures ben ik dan maar op dat tempo doorgegaan. Uiteindelijk ben ik gefinished op de 15e plaats in 1:07:37, 1min15 sneller dan vorig jaar.

Philippe (19e in 1:09:56) en Marc (20e in 1:10:24) maken het rijtje met schitterende resultaten compleet. Dat belooft voor de komende weken!

De volledige uitslag staat hier.

Jorn (in het midden) met rechts Emilie en Neil op de 2e rij.
Foto: Marc Sluys (Editiepajot).


Geef een reactie

Categorieën

