Gepost door: willem42195 | 1 augustus 2009

Solidariteitsjogging Welle

Gisteren heb ik voor de eerste keer meegedaan aan de solidariteitsjogging in Welle. Op het programma stonden drie ronden van 4 kilometer.

Tijdens het stretchen na de opwarming is mijn linkerlens zomaar uit mijn oog gevallen. Wat het lopen betreft is dat niet zo’n probleem, maar het maakte het wel een stuk moeilijker om mijn clubgenoten te identificeren.

De aanpak van vorige week was me zo goed bevallen dat ik opniew van plan was om het, zeker de eerste twee ronden, terug rustig aan te doen. Echter, zoals de anciens hadden voorspeld, werd er snel gestart en ging iedereen onmiddellijk op zoek naar een goede positie. Ik werd min of meer meegezogen en probeerde aansluiting te vinden bij het groepje van Anne, Johny en Omer. Na een goeie kilometer een een paar tussenspurten had ik ze bijgehaald. De eerste ronde zijn we min of meer samengebleven.

Het is een mooi en afwisselend parkoer: een stukje door woonwijken, een stuk door het veld en een stuk op het gras door een park. Bevoorrading was er enkel ter hoogte van de start/finish. Omdat het vrij warm was bleek dat voor sommigen toch wat weinig. Zelf heb ik er geen last van gehad omdat ik drinken bij had.

Aan het einde van de afdaling in de 2e ronde (kilometer 6), voelde ik plots een scherpe pijn in mijn linkerkuit. Ik moest heel even het tempo laten zakken en werd onmiddellijk aangesproken door een zekere Bart van Vlierzele Sportief. We gingen beide voor de 12 kilometer en dus besloten we samen verder te lopen. Een kilometer verder haalden we Frank in die moest opgeven vanwege pijn in zijn lies.

Naarmate de 3e ronde vorderde, werden de steken in mijn kuit steeds venijniger en frequenter. Ook mijn achillespees begon terug op te spelen. Bart had ondertussen aansluiting gevonden bij een ander groepje en ik zag ze zo’n vijftig meter voor mij lopen. Maar telkens ik probeerde te versnellen, protesteerde mijn kuit. Ik heb lang gehoopt binnen de 48 minuten te kunnen finishen, maar de laatste twee kilometer werd duidelijk dat ik het niet ging halen. Uiteindelijk finishte ik in 49min09.

Omdat ik mijn twijfels had bij de juiste lengte van een ronde heb ik even bij Omer en Josse gecheked. Mijn vermoeden klopte: een ronde zou +/- 3km850 zijn. Dat brengt mijn gemiddelde snelheid op 14,1. Niet slecht met een gemiddelde hartslag van 164.

Na afloop kreeg iedere deelnemer een zak met goodies en een fles Affligem Dubbel van 75cl. Wat moet een mens nog meer hebben?

Zondag is er jogging in Ninove. Ik was er graag bij geweest, maar kan helaas niet gaan. En misschien is dat wel beter ook, zodat mijn kuit wat kan herstellen. Volgende vrijdag hoop ik weer paraat te zijn voor de Katarina jogging.

De uitslag staat hier.


Geef een reactie

Categorieën

