Gepost door: willem42195 | 9 augustus 2009

Katarinajogging

Vrijdag was er veel volk op de Katarinajogging, waaronder een 20-tal lopers en loopsters van onze club.

Neil, Emilie en Jorn hebben prima gelopen en zijn met een mooie prijzenzak en een medaille naar huis gegaan.

Mijn kuit leek in orde, maar ter hoogte van mijn achillespees zat ik nog steeds met een pijnlijke plek. Ik was dan ook van plan om rustig te starten, maar dat was buiten mijn clubmakkers gerekend. Die gingen er van bij de start stevig tegen aan en de eerste ronde (5km600) hebben we we afgelegd tegen gemiddeld 14km/uur. Na twee ronden stond er 48min20 op de klok en toen werd duidelijk dat ik mijn tijd van vorig jaar (1:09:56) niet zou halen.

Bij het naderen van de drankenpost aan het einde van de 2e ronde, zette Erwin zich links. Ik liep rechts, gooide mijn lege flesje weg (tot dan had ik uit mijn eigen drankvoorraad geput en nog niets aangenomen, wat mogelijk de verwarring die volgde heeft veroorzaakt) en nam een bekertje water. Tot mijn verbazing bleek Erwin echter achter mij te lopen en greep hij naar hetzelfde (enige!) bekertje. Erwin riep iets waardoor ik omkeek en het bekertje liet vallen. In eerste instantie liepen we beide gewoon door maar na zo’n 50 meter ben ik teruggelopen om een nieuw bekertje te halen, dat we – nadat ik Erwin weer had bijgehaald – hebben gedeeld. Een inspanning die wel wat krachten had gekost!

Na een tweetal kilometer in de derde (en laatste) ronde zag Erwin Marcel Meert lopen en spurtte ernaar toe. Ik volgde en was gelanceerd. De laatste 2km800 heb ik afgelegd in 11min10 (een gemiddelde van 15,04 km/uur). Uiteindelijk finishte ik als 32e in 1:11:26 (gemiddeld 14.11 km/uur en een gemiddelde hartslag van 163).

Het enige minpuntje aan de jogging was dat er (teveel) wagens op het parkoer werden toegelaten tijdens de wedstrijd.

De uitslagen staan hier.


Vandaag ben ik de week in schoonheid geëindigd: 21km gelopen (wat mijn weektotaal op 62km brengt), daarna BBQ en tenslotte 40 km met het gezin gefietst in Herfelingen, Herne, Tollembeek, Galmaarden (met beklimming van de Congoberg!), Kester en Oetingen. What a wonderful world!


Responses

  1. Amai amai! Je doet dat goed zenne Willem. Keep on running… maar doe toch maar eens iets aan die pijnlijke kuit!! Ik heb al teveel blessures van die aard gezien…


Geef een reactie

Categorieën

