Gepost door: willem42195 | 15 augustus 2009

Dwars door Lennik

Gisteren heb ik meegedaan aan Dwars door Lennik. Er waren geen punten te verdienen voor ons clubcriterium en dat was er aan te zien: ik was de enige van Liekerk Jogging. Ik ben ook nog lid van ACP dat mee organiseerde en deze club was wel goed vertegenwoordigd.

Het was een heel gemoedelijk gebeuren en ik heb dan ook zelden zo’n ontspannen start meegemaakt. Op de eerste rij stonden Jeroen De Backer (die de 4 km zou winnen) en de gebroeders Van Houtem (de nummers 1 en 2 op de 11 km). Zelf startte ik op de tweede rij in het gezelschap van Kris Gryffroy (of Gryggroy?) die op de Katarinajogging 2 rondes met ons heeft meegelopen en Erik Gillijns van ACP.

Mijn linkerbeen is nog steeds niet in orde, maar ik kan niet zeggen dat ik er tijdens het lopen echt ben door gehinderd. Onder het motto “Als je toch niet meedoet voor het klassement, kan je er net zo goed een stevige training van maken” kies ik systematisch voor de langste afstand. Volgens het programma was dat 10 km, maar ik heb 10 km 800 gemeten en in de uitslag staat 11 km 077. We liepen eerst 1 korte ronde van zo’n kilometer en dan 3 ronden van een goede 3 km.

Na mijn ferme eindspurt van vorige week wou ik wel eens testen waar ik toe in staat ben op de korte afstand en dus ben ik er van in het begin vol tegenaan gegaan. De eerste 5 km heb ik afgelegd in 19 min 47 (een gemiddelde snelheid van meer dan 15 km per uur) zonder echt in het rood te gaan. Na de eerste grote ronde kwam ik vlak achter Dirk Van Den Haute door, goed voor een 7e plaats in dat klassement.

De volgende 2 rondes heb ik het tempo wel een beetje moeten laten zakken. Rond kilometer 5 kreeg ik het gezelschap van Erik Gillijns die zei “Kom Willem, we trekken mekaar voort”. Ik knikte instemmend. Bij kilometer 6 begon Erik echter te versnellen en ik moest hem laten gaan. Er volgde echter wel iemand anders waardoor Erik dacht dat ik mee was… De rest van de wedstrijd zag ik Erik zo’n 50 tot 100 meter voor mij lopen, maar ik kreeg het gat niet dicht.

Uiteindelijk ben ik gefinished als 12e in 45 min 34, 6 seconden na Erik.

De volledige uitslag staat hier.

Neil (nr 275) en Emilie (nr 274) bij de start van de categorie tot 9 jaar.
Neil werd uiteindelijk 5e en Emilie 4e.

Jorn op weg naar een knappe 3e plaats!

Doorkomst na 4 km.


Geef een reactie

Categorieën

