Gepost door: willem42195 | 30 december 2009

Terugblik

Dinsdag, donderdag en zaterdag ben ik gaan lopen. De omstandigheden waren verre van ideaal: de finse piste in Ninove was een echte ijsbaan en daarom ben ik uitgeweken naar het jaagpad langs de Dender (tot aan de sluis in Pollare). Ook hier lagen sommige stukken er gevaarlijk bij, nietwaar Josse?

Zondag heb ik de MTB nog eens van stal gehaald en ben ik van Pamel naar Aalst gefietst, opnieuw langs de Dender. Soms ging het behoorlijk hard (30 km/h), maar op andere plaatsen stond ik noodgedwongen bijna stil. Achteraf gezien een verstandige keuze, anders had ik kunnen eindigen zoals Joeri.

Maandag zijn we gaan schaatsen en vandaag heb ik terug met gemak een goeie 7 km gelopen in 40 minuten (zone 2 inclusief Pajotse hellingen). Mijn conditie is dus goed en ook in het kopke zit alles zeer fris. Nu nog de carrosserie meekrijgen…

Met de training van vandaag sluit ik mijn eerste volledige jaar als lid van Liekerkjogging af. Het was een jaar met sportieve hoogtepunten – mijn eerste (twee) marathon(s) – maar ook enkele mindere punten. Zo heb ik door de blessure waarvan ik nu aan het herstellen ben niet kunnen meedoen aan de jaarlijkse uurloop, de marathon in Eindhoven en Les Quatre Cimes in Battice. Daarnaast kwam ik 2 punten te kort voor een prijs in het regelmatigheidscriterium. Proficiat aan iedereen die daar wel in geslaagd is en in het bijzonder Luc en Hendrik die wel heel veel punten hebben!

Dankzij de spreadsheet van Josse kan ik nog volgende statistieken meegeven: in 2009 heb ik in totaal 1710 kilometer gelopen in 134 keer. Door mijn blessure is 95% daarvan echter gelopen in de eerste 7 maanden. Onder normale omstandigheden was ik vermoedelijk boven de 2500 kilometer uitgekomen.

Op 6 januari ga ik me voor het eerst terug aan de 10 km wagen.

Prettig eindejaar!


Geef een reactie

Categorieën

