Gepost door: willem42195 | 17 januari 2010

Weekend 16 januari

Het was een sportief weekend: vrijdagavond floorball, zaterdag 30 km biken en zondag 10 km lopen.

Zaterdag heb ik optimaal gebruik gemaakt van het verbeterde weer. Als opwarming eerst een stukje modder (Reigersbaan), dan een pittige klim (Kluisberg) om op de Puttenberg mijn snelheidsrecord te verbeteren: 44 km/u. In het begin van de afdaling voelde ik me niet 100% safe en heb ik me wat ingehouden – het moet dus nog sneller kunnen!

Vervolgens aan L-Door het jaagpad langs de Dender op om rustig kilometers te malen tot aan de Zandbergenbrug: pretty boring en geen echt MTB parkoers want nogal vlak, maar wel geschikt om een degelijke basis op te bouwen. Met de conditie zit alles zeer goed, maar de pezen en spieren (denk ondermeer aan de zitspier die als loper nogal ondertraind is🙂 lopen serieus achter. Halverwege begon ik ook last te krijgen van verkleumde voeten – ik moet dringend eens overschoenen kopen!

Veel MTBers tegengekomen en geen wielertoeristen. Ik kan me wel voorstellen dat deze het niet zien zitten om met die dunne bandjes over de resterende ijsplekken te vlammen. Het is me ook opgevallen dat MTBers niet makkelijk groeten, iets wat onder lopers toch wel meer gebruikelijk is. Heeft het iets te maken met snobisme? Mijn fiets is nieuwer / mooier / duurder dan de jouwe en dus doe ik of je niet bestaat?

Dankzij een tip van Josse heb ik nu een fantastisch progamma (SportTracks) waarmee ik in detail mijn prestaties kan analyseren. Het is ongelofelijk wat je hier allemaal mee kan! Via Peter ben ik de Apply Routes plugin op het spoor gekomen. Die voegt een aantal nieuwe grafiek types toe en biedt een beter detail dan de standaard satelliet beelden. Onder een overzicht van het hoogteverschil, met de top van de Kluisberg gemarkeerd:

Toen ik deze morgen opstond zag het er niet goed uit, maar toch hebben we het de hele training droog kunnen houden. Naar het einde toe begon de lucht zelfs hier en daar mooi blauw te zien en de temperatuur bedroeg 6 graden. De opkomst was minder: 8 mannen en 2 vrouwen. Proficiat aan Anne-Marie en Mieke die schitterend gelopen hebben!

Johny wil niet vertellen wat zijn plannen voor de komende weken zijn, maar dat hij iets van plan is, is duidelijk: van bij het begin zette hij zich op kop en hij heeft er een pittige training van gemaakt. Het leek erop alsof hij de gemiste heuveltraining van 10 dagen geleden wou goedmaken. Dit was het parkoers:

Ik heb ondertussen mijn inschrijving voor Bosvoorde geregeld. Dat wordt dus zo goed als zeker mijn eerste wedstrijd van het jaar. Mijn laatste blessure ligt nog vers in het geheugen en daarom heb ik besloten om het voortaan iets rustiger aan te doen. Mijn hoofddoelstelling voor dit jaar is een paar marathons te lopen: 1 in het voorjaar en 1 in het najaar en als het kan nog eentje extra. De overige joggings doe ik enkel nog mee als duurlooptraining (maximaal zone 3). Omdat ik nog niet helemaal klaar ben voor de langere afstanden, houd ik het in Bosvoorde bij 10 km + in en uit lopen.

Straks nog een wandeling met het gezin om te genieten van het prachtige weer en dan zit het weekend er al weer bijna op.


Responses

  1. Op den duur gaan we dan toch nog met een mooi groepje naar Bosvoorde…Dirk en ik nemen de 20 km voor onze rekening; voor de 10 km hebben we Omer, Murielle, jij en Anne Cobbaert en misschien volgt nog Fred.

  2. Willem,Josse schrijf er mij maar bij voor Bosvoorde …, ik zal de derde man zijn voor de 20km … (zie ook mijn blog )Els Geeraerts loopt ook de 10 km.Willem je bent stevig aan het trainen,maar vergeet aub niet te luisteren naar je (vrouw) ,pardon lichaam .Rust is even belangrijk als training , keep on running !


Geef een reactie

Categorieën

