Gepost door: willem42195 | 21 maart 2010

Het is lente!

Dinsdag heeft onze club LJT zich weer positief laten opmerken op de Selenjo seniorenjogging. In de uitslag staan geen clubnamen, maar ik telde 6 clubleden op de 163 aankomsten. Drie daarvan kwamen met een medaille naar huis. Proficiat! Een volledig verslag uit eerste hand (inclusief uitslagen) vind je op de blog van Josse. We maken vaak grapjes over deze “oude” knarren (die nog scherpe tijden neerzetten!), maar tegelijk realiseer ik me dat ik binnen 10 jaar ook al mag meedoen ;-(.

Zaterdag hebben we met 1 tiener, 2 vrouwen en 4 mannen van de club deelgenomen aan de lentejogging in Dworp. En opnieuw is Josse met een prijs gaan lopen (ondanks zijn zware marathon voorbereiding en de prestatie van afgelopen dinsdag!). Met een vijfde plaats werd hij eerste in zijn categorie en mocht hij een kanjer van een beker in ontvangst nemen. Luc Van Impe (ook hard aan het trainen voor de marathon van Antwerpen) werd knap tiende. De volledige uitslag staat hier.

Ik had me voorgenomen om er een stevige training van te maken en dat is min of meer gelukt. Tijdens de hele wedstrijd liep ik ontspannen en met het gevoel dat ik reserve had. Nooit heb ik me laten verleiden om aan te klampen bij een groepje of een gat dicht te lopen. De analyse achteraf leerde dat ik toch iets dieper was gegaan dan ik van plan was en ook mijn gemiddelde snelheid (12,93 km/u) lag een pak hoger dan het streefdoel (12 km/u). Maar de training van vanmorgen (13,24 km in 1u18 bij een gemiddelde harstlag van 139) toont aan dat ik goed gerecupereerd ben.

Stilletjes had ik gehoopt in de buurt van Erwin te kunnen blijven, maar dat bleek al vlug ijdele hoop. We zijn samen gestart, zowaar helemaal vooraan (er was dan ook niet echt veel volk) maar al snel zag ik Erwin van me weg lopen. Omdat de eerste 3 kilomer (tot een stuk in het Hallerbos) stevig klimmen zijn, zag ik hem goed voor (en boven🙂 me lopen. Eenmaal in het bos, was ik hem echter vlug kwijt. Hij eindigde uiteindelijk als 28e in 50:37 (gemiddeld 13,75 km/u)!

Rustig keuvelend voor de start. Meer foto’s (vooral van Leeuweriken) op Picasa: hier en hier.

Volgende “wedstrijd” wordt hoogst waarschijnlijk de jogging van Roosdaal op paasmaandag.


Responses

  1. Proficiat Willem, knap gelopen man !Je recupereerde idd snel,dus dwz je conditie is op peil , das goed nieuws voor de komende joggings.Rustige groeten, ;-( , den Bart

  2. Hopelijk lukt je 6-weken-schema en kan je ook mee naar Antwerpen. Het belangrijkste is uiteraard blessurevrij lopen.Met een beetje geluk kunnen we met zijn vieren naar de marathon. Ik moet wel Dirk een beetje moed inpompen… hij zit momenteel een beetje in de put (problemen met de vriendin; verhuis naar Ninove; niet bevorderlijk voor de moraal dus…).

  3. @Josse: Als ik naar A\’pen ga is het voor de 10 miles, samen met Bart. "Mijn" marathon is die van Visé.@Bart: Hoe verloopt het herstel? Laat je me op tijd iets weten als ik me moet in schrijven voor A\’pen?


Geef een reactie

Categorieën

