Gepost door: willem42195 | 28 maart 2010

Ik heb nieuwe schoenen (schoenen)

Ik loop afwisselend met 2 paar schoenen en één paar was al een tijdje aan vervanging toe. Omdat ik momenteel een project doe in Gent, heb ik van de gelegenheid gebruikt gemaakt om eens binnen te springen in het Runners Service Lab daar in de buurt. Ik kwam op een goed moment, was de enige klant en kreeg dus de volle aandacht. Eerst werden mijn gebruikte schoenen uitvoerig bestudeerd. Daaruit bleek dat ik links meer kracht uitoefen dan rechts. Vervolgens moest ik zonder schoenen over een mat met sensoren lopen. Computerbeelden van de druk toonden opnieuw aan dat mijn linkervoet iets zwaarder wordt belast.

De verkoopster stelde mij vier paar schoenen voor. Enerzijds was ik lichtjes teleurgesteld dat we opnieuw bij de usual suspects uitkwamen, maar anderzijds is dat natuurlijk ook goed nieuws: ondanks een op het eerste zicht minder gesofisticeerde analyse, kreeg ik in het verleden toch degelijk advies. Ik paste elk paar en liep er mee over de mat waarna de beelden opnieuw werden geanalyseerd. Al vrij snel bleef er maar 2 paar over, maar daar kon ik moeilijker tussen kiezen. Dan maar aan elke voet een andere schoen aangetrokken en een kilometertje op de loopband gedaan.

Al bij al ben ik ben zeer tevreden over de geboden service. En de nieuwe schoenen zijn ondertussen al stevig ingelopen🙂

Vrijdagavond was er pianoconcert door Jorn en klasgenoten. Het was een zeer gevuld programma waardoor ik pas na 21 uur de loopschoenen kon aantrekken. Zoals wel vaker gebeurt, verdween de vermoeidheid gelukkig na een paar honderd meter en heb ik met gemak 10 kilometer afgewerkt.

Zaterdagmorgen trokken we naar Kinepolis voor de avant-première van ‘Hoe tem ik een draak’, zeg maar Star Wars ten tijde van de Vikings. Het verhaal is zeer klassiek (cliché?), maar de uitvoering is magnifiek! Vooraf werden we al in de juiste sfeer gebracht door verklede Vikings in prachtige decors, aangepaste muziek, vuurspuwers etc.

<

Zondag heb ik een duurloop van 20 km gedaan. In den bos zijn we Den Bart (en een eekhoorntje🙂 tegengekomen. Mijn opbouw verloopt goed, zonder noemenswaardige klachten van spezen of pieren🙂. Maandag start ik met de specifieke marathontraining voor Visé. Bring it on!

 


Responses

  1. En? passen de nieuwe schoenen bij de nieuwe loopshirts ?😉 Willem, je blik vanmorgen sprak boekdelen,ik denk dat we allebei content waren dat ik daar "echt" was. tot een van dezer.En veel succes met je trainingsprogramma voor visé.


Geef een reactie

Categorieën

