Gepost door: willem42195 | 12 april 2010

Run Oostende, 11 April 2010

Fabi-leus! We weten ondertussen dat we – wat wielrenners betreft – niet naïef mogen zijn, maar tot het tegendeel is bewezen heb ik een ongelofelijke bewondering voor wat Spartacus de laatste weken heeft laten zien. IJzersterk.

Dinsdag wou ik met mijn zere been naar de dokter. Op aanraden van Luc probeerde ik een afspraak te maken bij Renno Roelandt, maar die was de ganse week afwezig. Dan maar naar mijn huisdokter (die ook sportarts is). Volgens de dokter was er niets aan de hand met de pees. Het leek er eerder op alsof ik door iets gestoken was. Mijn been werd ingetaped en ik kreeg ook pillen te slikken. Als de diagnose juist was, dan zou ik snel resultaat moeten zien.

En effectief, donderdag was de zwelling minder en de roodheid zo goed als verdwenen. Zaterdag bleef ik de ganse dag pijn-vrij, ondanks het feit dat ik behoorlijk wat had afgestapt en ook wat in de tuin had gewerkt. Ook zondag voelde ik me goed… tot een uurtje voor de start. Plots had ik weer wat last en boven mijn enkel was een drukgevoelige plek. Ik twijfelde serieus om te starten. Mijn been was echter niet gezwollen en er was ook geen verhoogde temperatuur merkbaar zodat mijn kinesiste, die ook ter plaatse was (professioneel hé😉, groen licht gaf en ik dan maar besloot het er toch op te wagen.

Eerst was het echter de beurt aan Jorn, Emilie en Neil voor de Chiquita Kids Run. Jorn eindigde alweer knap bij de eerste tien en Neil had opnieuw een kleine voorsprong op Emilie. Van de (althans volgens de organisatie) “goedgevulde” prijzentas waren we niet echt onder de indruk (‘t is crisis zeker) en ook het kinderdorp was nogal minimalistisch opgevat. Of zijn we al teveel gewoon? De kinderen hebben zich desondanks weer goed geamuseerd, zoals blijkt uit onderstaande foto’s. Meer op Picasa.

Ik ben zeer rustig gestart maar omdat er behoorlijk wat wind stond (‘t is de kust hé🙂 heb ik me – in tegenstelling tot Dworp – vrij snel bij een groepje aangesloten. Na zo’n vier kilometer kwamen we aan op de dijk en plots ging mijn pet er in de verkeerde richting vandoor. Mijn Garmin toont dan ook dat ik iets meer heb gelopen dan 10 km. Op onderstaand beeld kan je ook heel goed zien (in het rood) dat ik de volgende 2 km het tempo wat heb opgedreven om terug aansluiting te vinden.

Het laatste stuk hadden we een stevige wind tegen en het tempo ging dan ook weer wat naar beneden. Zonder echt diep te gaan, finishte ik uiteindelijk in 47:37 als 326e op 1059 aankomsten (50e in mijn categorie).

Na afloop had ik weer serieus last aan mijn been en vandaag ben ik eindelijk bij Renno geraakt. Ook hij is ervan overtuigd dat het niet mijn pees is, maar wel het bot. Eerst dacht hij aan een stress factuur, maar dat lijkt zeer onwaarschijnlijk aangezien ik zonder pijn kan stappen. Wat het dan wel is, blijft voorlopig een raadsel. Om het herstel te bevorderen, heeft Renno me vitamine B ingespoten (zijn waarschuwing vooraf dat het ging prikken, was niet gelogen!). Woensdag mag ik in het bos gaan lopen en donderdag terug op consultatie. Ondertussen moet ik regelmatig ijs aanbrengen.

Terwijl ik voorlopig alleen maar kan dromen van marathons lopen, hebben Kristof en Yves het weer maar eens gedaan. Kristof, met wie ik vorig jaar vaak heb getraind, heeft een zeer mooie tijd neergezet. Alle beschikbare info staat op de blog van Josse.

Nu is het vooral aftellen naar de marathon van Antwerpen, waar Josse, Luc en Dirk er een lap gaan op geven!?! En hopelijk voor mij een halve marathon in het Hallerbos op de Hyacintenjogging.


Responses

  1. Willem, heeft doc.Renno je ook verteld dat je meer IN den bos moet lopen en niet zoveel op straat ?! Ik ben 2 jaar geleden ook bij hem geweest, \’kheb 5 serie van 5 prikjes in mijn kuit gehad, het "pikt" idd.maar resultaat was na een wk of 3 voelbaar.Ik ga woensdag ook in bos na 19u.mss tot dan .Verzorg je en drink regelmatig een "sportdrank" dat bevordert ook het herstel🙂 , Gr.

  2. Bart, inderdaad da\’s Renno ten voeten uit🙂 Ik ga morgen van 18 tot 19 uur. Ik zou wel nog wat feedback willen ivm jouw prikjes. CU there. W


Geef een reactie

Categorieën

