Gepost door: willem42195 | 17 mei 2010

Dwars door Ninove, 16 mei 2010

Donderdag was opnieuw een topdag voor de club: 46 leden tekenden present op de Denderloop en er werden knappe prestaties neergezet. Een volledig verslag vind je op de blog van Josse en de mooiste foto’s zijn van de hand (en ook een beetje de camera🙂 van Johnny De Ceulaerde. Johnny was vandaag in Ninove aan het werk en ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt om even kennis te maken (toffe gast!) en (kwijlend) zijn materiaal te bewonderen. Deze morgen stonden zijn foto’s al online – schitterend alweer. Josse heeft ook nog wat foto’s gezet op Picasa.

Terwijl de collega’s zich donderdag in het zweet aan het lopen waren, was ik begonnen aan een driedaagse marathon van… vreetpartijen familiefeesten. Carbo-loading genoeg dus🙂 om er vandaag een lap op te kunnen geven!

Sparring partner Bart was ook van de partij en we besloten om samen 3 rondjes van 5 km te lopen aan 5 min/km als voorbereiding op Brussel. Mieke die donderdag vriend en vijand had verrast met een super prestatie (op pas haar 3e jogging?) had niet veel nodig om zich te laten overtuigen opnieuw de 15 km te doen. Al lachend zei ik: Bart en ik willen binnen het uur finishen – we rekenen op jou om ons de eerste 2 ronden te hazen. Mieke antwoordde al even lachend: zie maar dat jullie mij kunnen volgen.

Minder dan 1 minuut na het startschot bleek al hoe profetisch die woorden waren ;-(. Wij waren nog maar halfweg de piste toen we Mieke en Anne-Marie al het jaagpad naar de Dender zagen opdraaien. Het duurde tot we terug op de piste kwamen voor we Mieke opnieuw zagen… aan de overkant weliswaar! Ze eindigde zo’n 3 minuten voor ons als 6e vrouw. Knap!!!

Andere knappe prestaties waren er van Dirk (2e op de 10 km), Josse (+/- 38 min op de 10 km) en Erwin die het alweer goed deed op de 15 km.

Bart en ik finishten in 1uur13min, een gemiddelde snelheid van 12,4 km/uur (en dus net iets sneller dan vooropgesteld). Na 2km ging mijn pet er vandoor (knal op het hoofd van de loper achter mij). Kort spurtje in de verkeerde richting en dan snel terug aansluiting proberen te vinden. Het euvel is goed te zien op de registratie van mijn hartslag!

Tot slot een complimentje voor de organisatie. Dit was mijn derde deelname op rij en de jogging is elke keer prima georganiseerd. Bravo!


Responses

  1. ken je ze, die gasten die proberen om hun meest naaste achtervolgers te destabiliseren door er letterlijk met hun pet naar te gooien??

  2. @Geert: nu alleen nog iets om mijn pet te recupereren zonder dat ik ze achterna moet hollen. Da\’s misschien iets voor "bedenker" Geert: de petrekker of petelastiek?


Geef een reactie

Categorieën

