Gepost door: willem42195 | 25 juli 2010

Jogging Bogaarden, 24 juli 2010

Volgende week 1 jaar geleden, tijdens de jogging in Welle had ik voor het eerst last van mijn achillespees. Het duurde tot eind augustus voor de diagnose werd gesteld en een serieus revalidatieproces werd gestart. Rond de jaarwisseling kon ik terug beginnen lopen en in april leek het er even op alsof alles terug als vanouds was. Maar na de 20km van Brussel had ik opnieuw last en zo begon een nieuwe reeks van doktersbezoeken…

Sinds zondag ben ik terug aan het lopen: voorlopig een half uurtje (+/- 5km) om de 2 dagen. Ik blijf met klachten zitten, maar de dokter (Renno) vindt toch dat ik moet blijven lopen. Normaal is dinsdag mijn laatste consultatie.

Zaterdag moest er gelopen worden en dus heb ik voor de 3e maal meegedaan aan de jogging in Bogaarden. En ik was lang niet alleen van de club!

Na een opwarming met Neil (die meedeed aan de kinderjogging), werd er gechecked wie welke afstand en met welke ambities ging lopen. Kort voor het vertrek kwam Josse in een stevig tempo aanzetten. Hij was net gearriveerd maar diende zich nog in te schrijven🙂

Omdat ik van plan was het rustig aan te doen maar toch graag een doel had, nam ik me voor om als laatste van LJT over de meet te komen. Ik posteerde me ver genoeg achteraan in het gezelschap van Philippe en Luk die me al van bij de start in de steek lieten🙂

De eerste kilometer daalt stevig en ik ontwikkelde een mooi tempo bij een lage hartslag. Daarna is het wisselend stijgen en dalen en zo zag ik Luk en Philippe voor me uit lopen. Ik kreeg ook Hilde en Mirianne in het vizier. Alleen Alan (die het ook rustig ging aanpakken!) was nergens te bespeuren. Na 4 km, kort voor de finale klim, haalde ik Hilde en Mirianne bij. Samen klauterden we al keuvelend de berg op en zo kwam het dat ik als 100e (!) over de streep kwam.

Rustig nagenietend met een donker Bumke keek ik wat later toe hoe Neil, verkleed als Spanjaard, met snor! en gitaar zich volledig gaf op het podium bij Pipo en Pipette voor een cover van Dos cervezas por favor.

Als uitsmijter nog een paar foto’s van de BBQ loop op 3 juli.

  http://picasaweb.google.com/s/c/bin/slideshow.swf


Geef een reactie

Categorieën

