Gepost door: willem42195 | 29 augustus 2010

Dwars door Oetingen, 29 augustus 2010

Een paar weken terug schreef Bart: “komaan makker na Egypte geen Drank en pillen meer ;-)”. Buiten wat Imodium, dat je ongetwijfeld in elke lopersapotheek terugvindt, heb ik van pillen geen weet. En wat drank betreft: in elk lopershandboek staat dat je als loper veel moet drinken. Ook daar dus geen probleem ;-}

Bart schreef verder: “vanaf nu rustig opbouwen en wie weet loop je in de ‘loopmaand’ september ook weer eens vooraan in het peloton?! Achteraan is het mss gezellig,maat vooraan is het ‘BRT’ wat onthoofd”. Drie maal raden wie er vandaag aan de start stond in Oetingen en wie uitblonk in afwezigheid ;-}}

Voor de start stonden naast mij twee jonge gasten: versleten tennisschoenen, gewone kousen, voetbalshort en een katoenen T-shirt. Er kwam een derde gast langs die vroeg: “En hoeveel gaan jullie lopen: 5 of 11 km?”. Zonder verpinken antwoordden de twee: “21 km”. Ik kon een grijns niet onderdrukken. De derde dacht er blijkbaar ook zo over want hij zei “Jullie zijn zot”. “Och, dat is maar een halve marathon”, zei een van de twee. Na 7,5 km kwam ik ze terug tegen: al stappend en wat wit weggetrokken…

Ik was van plan om het rustig aan te doen: 11 km in iets meer dan een uur. Maar kort voor de start dacht ik: “What the heck” en ik besloot om mijn monitor op te bergen. Een uur lang liep ik op gevoel en was het gewoon genieten. Groot was mijn verbazing toen ik aan de finish mijn eindtijd te horen kreeg: een goeie 52 minuten!

Het parcours was licht gewijzigd ten opzichte van mijn vorige deelname (2 jaar geleden, vorig jaar waren we op reis). Dit keer liepen we niet door tot aan Molens Limbourg maar sloegen al een heel stuk eerder af naar links. 1 ronde bedroeg 5 km waar ik me meen te herinneren dat dit vroeger 7 km was.

Na zo’n 3 km dacht ik in het juiste groepje beland te zijn, maar zo’n 2 km verder spatte dit al terug uiteen. Bij het ingaan van de 2e ronde sloot ik opnieuw aan bij een groepje, maar ook dat was geen lang leven beschoren. Zo’n 2 km voor de finish werd ik bijgehaald door een clubgenoot die de start had gemist en dan maar besloten had om er een training van 15 km van te maken.

Vandaag was het ook streetfloorball tornooi: zowel Emilie, Jorn als Ina traden met een ploeg (2 spelers) aan, elk in een andere leeftijdscategorie. Emilie eindigde knap als eerste en kwam met een beker naar huis, Jorn werd derde en Ina vijfde.

Foto’s volgen zo snel mogelijk.


Geef een reactie

Categorieën

