Gepost door: willem42195 | 12 september 2010

Volley Daatmet en Pallieterjogging

Gisterenmorgen trok ik met Neil naar de sporthal Heuvelkouter voor een initiatie door volleybalclub Daatmet uit Liedekerke. Bij aankomst waren we al onmiddellijk gefascineerd door de inrichting van de zaal en ik vond het jammer dat ik – leeftijdsgewijs – niet meer tot de doelgroep behoorde🙂

Anderhalf uur waren de kinderen intensief bezig met het afleggen van een reeks leuke proeven onder begeleiding van enthousiaste en bekwame trainers. Een prachtvoorbeeld van hoe het moet! Een uitgebreidere foto reportage volgt binnenkort, maar hier is alvast een sfeerbeeld.

In de namiddag keerde ik al terug, ditmaal om zelf in actie te schieten op de Pallieterjogging. Bij aankomst vielen vooral de talrijke smurfblauwe loopshirts op. Dit werd ongetwijfeld onze dag!

Het begon al direkt goed met de 5km. Ik stond kort voor de aankomst foto’s te maken en had zo een goed zicht op het verloop van de wedstrijd. Iedereen presteerde naar verwachting en dat resulteerde ondermeer in een eerste plaats voor Dirk en een zevende plaats voor Josse (1e in zijn categorie). Ook bij de vrouwen kaapten we de eerste plaats en verschillende andere ereplaatsen weg.

Wanneer de laatste loper binnen was, was het een kwestie van vlug het fototoestel op te bergen, mijn borstnummer op te spelden en nog even op te warmen. Ik stond nog maar goed en wel aan de start, ontspannen nippend aan mijn flesje water en me volop mentaal aan het voorbereiden🙂 toen, enigszins onverwacht want een paar minuten te vroeg, het startschot werd gegeven.

Enkele dagen geleden schreef ik op de blog van Bart: “Ik zou je gerust willen hazen zaterdag, maar 45′ zit er voorlopig niet in bij mij.”. Desalniettemin nestelde ik me achteraan in het groepje van onze a-ploeg: Luc, Bart en Hennie. Toen na 1km Bart zijn GPS een signaal gaf, riep ik ‘Bart, telefoon!’. Enigszins verbaasd dat ik er nog aan hing, riep Bart terug dat ik goed bezig was.

Na 2 km bracht Hennie het onderwerp ‘hartslag’ ter sprake. Onze toppers zaten allemaal rond de 163, terwijl ik aan 172 zat… Hoewel ik mezelf graag wou laten geloven dat ik dit best nog lang kon volhouden, besloot ik wijselijk om vanaf de 2e ronde toch maar een versnelling lager te schakelen.

Bij doorkomst aan de drankenpost aan het einde van de 1e ronde, stond 1 kerel die maar 1 bekertje tegelijk aanreikte. Wij waren echter met vier… Hennie pakte het bekertje aan en Luc gritste een bekertje van de tafel. Ik was hetzelfde van plan, maar omdat Luc in volle vaart een paar bekertjes omstootte, kwam ik van een kale (droge?) reis terug😦 Bart die vlak achter mij liep, reageerde vlug en nam voor mij een vol bekertje mee. Merci hé maat!

Bij het opdraaien van de Pamelsestraat, zag ik een dertigtal meter achter mij Mieke lopen, onze kampioene op de lange afstand en op dat moment aan de leiding bij de vrouwen. Ik besloot op haar te wachten om haar op het lastige stuk uit de wind te zetten. Halverwege kwam ook Philippe mee op kop. Met onze twee stevige karruren had Mieke zich geen betere hazen kunnen wensen🙂

De rest van de wedstrijd ging Mieke op hetzelfde elan verder. Ik volgde op korte afstand, zag hoe ze ook Philippe voorbijging en soms zag ik ook Bart nog lopen. Ik finishte uiteindelijk anderhalve minuut na hem, in 47:41. Een tijd waar ik best tevreden mee ben en die in lijn ligt van mijn prestatie in Oetingen waar mijn hartslag wel wat lager lag. Mogelijk is dit te wijten aan de warmte en het kwade stuk op de Pamelsestraat.

Uiteraard werd Mieke eerste bij de vrouwen (proficiat!) en Dirk werd derde bij de mannen (na zijn eerste plaats op de 5km!).

De foto’s volgen later maar dit beeld van BB (niet Brigitte Bardot, maar Bourgondiër Bart) wil ik jullie niet onthouden:

Tenslotte mocht Martin namens de club ook nog een doos Affligem in ontvangst nemen omdat LJT de best vertegenwoordigde club was. Benieuwd wanneer we een glas gaan mogen komen drinken😉

De sympathieke jongens en meisjes van De Wolfkens hebben me gevraagd om wat publiciteit te maken voor hun jaarlijkse MTB tocht op zondag 21 november. Klik op de foto om naar de website te gaan.


Responses

  1. Willem, schone foto hé,:-) maar mijn gelaatsuitdrukking zegt spijtig genoeg ook alles over de pijn in mijn linker onderbeendie op ik op dat moment probeer te verdukken door het gelukzalige gevoel van een "blondje" … in mijn 2 handen ;-D


Geef een reactie

Categorieën

