Gepost door: willem42195 | 19 september 2010

Brandweerjogging Asse

Dag lezer. Welkom en fijn dat je op de afspraak bent. Zoals beloofd volgt nu het verslag van de brandweerjogging en – als je tot het einde blijft – nog een suprise act!

Na me door de structurele verkeersproblemen in Ternat te hebben geworsteld, arriveerde ik rond 15u10 in Asse. Net op tijd om achter de bezemwagen van de jongerenloop te rijden. Ik parkeerde mijn wagen op de Boekfos (wie verzint zo’n namen?) en begaf me naar de inschrijvingen. In tegenstelling tot vorige week, viel er geen smurfenblauw te bespeuren.

Terwijl in naar de kinderanimatie keek (springkasteel, spuitstand, klimtoren) en bedacht dat Jorn, Emilie en Neil dit ook wel leuk zouden gevonden hebben, werd er op mijn schouder getikt. Het was BB die zich voor de gelegenheid had vermomd als Biker Bart. Zie de blog van Bart voor de rest van zijn verhaal. Iets later arriveerde ook Luk (aka Dirk🙂 Meysmans en familie. Luk was van plan om de 6km te lopen maar toen hij hoorde dat ik de 12km aan een rustig tempo ging lopen, schreef hij zich ook in voor de 12km.

Samen gingen we op weg. 1e km in 4:45. ‘We lopen te snel’, zei ik. ‘Ik volg jou, jij geeft het tempo aan’, antwoorde Luk. Resultaat: we liepen verder aan hetzelfde tempo en legden de eerste ronde (6km) af in 28:52. Ondertussen hadden we ook een stalker opgepikt. Hij zou ons de rest van de wedstrijd gezelschap houden.

Bart had me uitgedaagd om binnen het uur te finishen en rond km 9,5 (net na de steile klim) vond ik het moment gekomen om er een snok aan te geven. Luk volgde en onze wieltjeszuiger moest een gaatje laten. Zo’n 200 meter voor de finish stond Bart te supporteren. ‘55 min’ riep ik fier. Samen met Luk kwam ik over de lijn in iets meer dan 56 minuten. Mission accomplished😉

Zaterdagmorgen had ik gezien dat er op zondag een fietstocht was in Ninove. Toen ik ‘s avonds op het internet wat bijkomende informatie zocht, zag ik echter dat er in Sint-Martens-Lennik een MTB tocht was. De keuze was snel gemaakt en ik heb het me absoluut niet beklaagd. Wat een fantastische trip was dit! Een pluim ook voor de organisatie: alles verliep zeer vlot en de bepijling was perfect.

Omdat ik over de middag nog Bourgondische verplichtingen had, zag ik me genoodzaakt me te beperken tot de toer van 25km. Een geluk bij een ongeluk. Rond km 9 werd ik namelijk op pijnlijke wijze geconfronteerd met het feit dat mijn pieren en spezen (sic) nog altijd veel te kort zijn: toen ik mijn linkerbeen aan de grond wou zetten om een valpartij te vermijden, schoot daar een enorme kramp in. Uit onderstaande foto’s moge blijken dat ik trouwens niet de enige was die af en toe in de problemen kwam. Zoals een collega fietser zei: zelfs al stappend is het hier om te vallen…


Geef een reactie

Categorieën

