Gepost door: willem42195 | 17 oktober 2010

Mountainbiketocht Hamme

Zaterdag ben ik met Wim en Laurenz gaan mountainbiken in Hamme. Omdat er voor de voormiddag regen voorspeld was, stelde Wim voor om zo laat mogelijk te starten. Inschrijven kon tot 13u30, dus spraken we af om rond 12u30 te vertrekken. Onderweg kwamen we – uiteraard! – een wegomlegging tegen en zo arriveerden we juist op tijd (eigenlijk een paar minuten te laat) aan sporthal Meulenbroek waar we ons gelukkig nog zonder problemen konden inschrijven.

Nadat we onze fietsen hadden afgeladen en onze uitrusting (helm, schoenen, handschoenen, rugzak etc. – wat is lopen toch eenvoudig🙂 hadden aangetrokken, begaven we ons naar de start. Nog een paar aanwijzingen van de lokale bike-wash-opzichter en we waren vertrokken. Maar niet voor lang! Al na een paar honderd meter waren we het spoor bijster en hoe hard we ook ons best deden, we hadden geen flauw benul welke richting we uit moesten. Dus keerden we maar terug op onze stappen – eh wielen?

De bike-wash man stuurde ons door naar de grote baas en die bevestigde wat wij al vermoedden – de organisatie was al begonnen met afpijlen… Een paar andere late starters waren er ondertussen ook bijgekomen en zij konden er helemaal niet mee lachen. We ontvingen instructies hoe we een beetje verder op het parcours konden geraken en zo hebben we toch nog nog een goeie 40 km kunnen rijden.

Ik liep niet echt warm van het parcours – er zaten wel een paar mooie single tracks tussen door het bos, maar ook veel verharde stukken. Op sommige plaatsen kwamen de auto’s wel erg snel voorbij of moesten we hoofdwegen dwarsen. Geef mij dan maar de tochten in het Pajottenland!

Deze morgen ben ik met de jongens (letterlijk!) gaan lopen. Het was een behoorlijk pittige training waardoor ik er van af zag om alleen nog wat door te trainen. Deze namiddag ben ik met Ina nog een klein stukje gaan lopen en zo kom ik toch nog aan mijn 15 km🙂


Geef een reactie

Categorieën

