Gepost door: willem42195 | 24 oktober 2010

Sine cerere et Baccho friget Venus

De laatste tijd zijn Latijnse uitdrukkingen nogal bon ton (pour les Flamands la même chose) – en als het voor de goede zaak is wil ik gerust mijn steentje bijdragen. Of om het met een andere lijfspreuk van BDW te zeggen: “Ik zit prima in mijn vel”. Al bedoelt hij dat mogelijk iets letterlijker dan ik .

Deze morgen had ik om 8u30 afgesproken met Josse en we arriveerden precies gelijk in den bos. We vertrokken samen voor een (rustig?) duurloopje van een uur en zouden daarna aansluiten bij de groep voor “de Zwartjes”, een tocht van ongeveer 15 kilometer die regelmatig op de clubkalender verschijnt.

Kort nadat we het bos verlaten hadden, konden we genieten van een prachtige zonsopgang. Al gauw ging ons gesprek over hoe moeilijk het is om zoiets op foto vast te leggen. Ergens had ik spijt dat we het niet onmiddellijk konden uitproberen… Na een goeie 3 km gingen de mouwen van onze jasjes. Het vooropgestelde tempo was 6 min per kilometer maar dat hebben we welgeteld 1 kilometer volgehouden. De snelheid ging daarna systematisch omhoog (ik had ook niks anders verwacht ) en na 1 uur zaten we al aan een gemiddelde van 10,8 kilometer/uur.

We waren 2 minuten te laat terug in het bos en bovendien hadden de collega’s een andere uitgang genomen dan verwacht. Maar al snel hadden we ze in het vizier en een klein kwartiertje later konden we bij de groep aansluiten. De rest van de duurloop verliep zonder noemenswaardige problemen en (met uitzondering van mijn pezen en spieren) had ik na 24,10 kilometer en 2 uur en 9 minuten lopen het gevoel dat ik nog lang kon doorgaan. Een fantastisch gevoel!

Het is voor het eerst dit jaar dat ik de barriere van 21 km heb doorbroken en man, man, man wat heb ik dat gemist! Maar vandaag was een superdag en al de miserie van de voorbije maanden is daarmee vergeten. Hopelijk blijft het mooie liedje dit keer wat langer duren en volgt een van de dagen terug een Latijnse spreuk: Alea iacta est. Wat dan zoveel betekent als: We gaan naar Battice! Was het maar al 14 november.


Responses

  1. Ik heb genoten van onze duurloop, ook al lag de snelheid misschien nog iets te hoog voor een goede vetverbranding (daar kunnen we volgende keer iets aan doen).Ik voel me nu al een stuk zekerder voor deelname in Battice, en zal mijn inschrijving maandag of dinsdag posten.


Geef een reactie

Categorieën

