Gepost door: willem42195 | 15 november 2010

Ik was erbij!

Jubileumeditie: 25 jaar Battice. Seen it, been there, done that.

Na 1 jaar sukkelen waarbij het lijstje met joggings die ik ooit wil lopen steeds langer werd en nooit korter, kan ik er nu toch eindelijk eentje schrappen. Al hebben we gisteren in volle euforie onmiddellijk terug een item toegevoegd. Josse, Bart en ik hebben (half) afgesproken dat we gaan meedoen aan de Crêtes de Spa. 9 april 2011 staat al in mijn agenda

Eigenlijk was ik totaal niet goed voorbereid: te weinig kilometers en te weinig lange duurlopen. Maar de honger, de goesting, de drive was zo groot dat ik het gevoel had dat ik bergen kon verzetten. En als het over les quatre cimes gaat dan mag je dat vrij letterlijk nemen. BB (Bankzitter Bart) en Nonkel Luc, here’s a message for you: ook jullie tijd komt weer!

Gezien het ONweer van de vorige dagen was het met een bang hartje dat we naar ginder trokken. Maar onderweg klaarde de hemel op en nam de hoop toe. Vlak voor de start kregen we nog te horen dat het tot op het laatste moment spannend was geweest: de dag voordien stonden bepaalde delen van het traject nog onder water. Natte voeten onderweg waren echter onvermijdelijk: op verschillende hellingen werd het wegdek volledig overspoeld. Maar last heb ik daar niet van gehad. Het weer was gevarieerd: het eerste uur viel er geen neerslag, maar daarna kregen we af te rekenen met regen en wind.

Kwestie van mezelf wat in toom te houden had ik een streeftijd van 3u20 vooropgesteld. Ik was bovendien van plan om onderweg wat foto’s te nemen. Dat viel tegen want eenmaal ik aan het lopen was, wilde ik niks liever doen en het viel me bijgevolg zwaar om onderweg te stoppen en de tijd te nemen om goede foto’s te maken. Het resultaat is dan ook ondermaats: veel bewogen en onscherpe foto’s.

Was dit de perfecte jogging? Voor mij in elk geval (voorlopig?) wel! Niet zozeer omwille van de gratis inschrijving (ING, Carrefour, anyone?) maar vooral omwille van de perfecte organisatie, het unieke parcours, de 17 hellingen, de ideale afstand, de lekkere casse croûte… Vermeldenswaard is ook de vrij nauwkeurige kilometer aanduiding waarbij het hoogteprofiel op elk kilometer bord staat aangegeven met indicatie van welk deel van het traject je al hebt afgelegd. Hier zien ze me zeker nog terug!


Responses

  1. Dat thermisch onderhemd is nogal een aankoop hé!. Nog een cape en je bent superman…

  2. […] Deze morgen om 9 uur vertrokken we met 4 richting Spa: Josse, Erwin, Dirk en willem42195. Grote afwezige was Bart, die nochtans als aanstoker geldt (zie Ik was erbij!). […]


Geef een reactie

Categorieën

