Gepost door: willem42195 | 21 november 2010

On the road again

Deze morgen om 8u30 stond Josse me op te wachten voor een duurloop. Er waren al veel mountainbikers op pad en ik vreesde dat we op het jaagpad langs de Dender hinder van mekaar zouden ondervinden. Maar dat viel uiteindelijk goed mee. Wat echter tegenviel was de ondergrond: als gevolg van de overstroming van vorig weekend lag het wegdek op sommige plaatsen volledig bedolven onder een laag slib. Noodgedwongen moesten we daar overschakelen op een lager tempo en kleinere pasjes. Bovendien bleef de modder aan onze schoenen kleven zodat die ook een stuk zwaarder gingen aanvoelen.

We liepen het lievelingsparcours van Josse. Voor mij geen onbekende omdat we het grootste deel ervan ook gelopen hebben tijdens de voorbereiding van onze clubmarathon in maart 2009. Jammer van het grijze weer, maar toch heb ik intens genoten van de rust en het landschap.

Delen van ons parcours overlapten met de mountainbike tocht van de Wolfkens. We hebben bijgevolg heel wat fietsers gezien maar toch weinig bekenden. Guy, Jurgen en Patrick: hebben jullie echt wel meegereden? ;-}

Na bijna 23 kilometer in een dikke 2 uur keerde ik voldaan huiswaarts.


Geef een reactie

Categorieën

