Gepost door: willem42195 | 6 februari 2011

Crossen in de bossen

Nee, deze post gaat niet over de veldcross in Hoogstraten. Al vond ik het geruststellend om te zien dat ik niet de enige ben die af en toe met zijn fiets tegen de vlakte of over kop gaat Smile 

Deze morgen stond ik, gepakt en gezakt, vol goesting op de uitkijk. Eindelijk waren Josse en Dirk daar. Met zijn drieën trokken we naar Bosvoorde, waar we met wat creativiteit een parkeerplaats vonden.

Josse en ik waren al vooringeschreven, Dirk had nog wat administratie te verrichten. We stelden daarbij vast dat Vlamingen en Walen toch wel erg verschillen: zo blijken Walen geen lange familienamen (stijl Van Droogenbroeck) te hebben en ook hun GSM nummers tellen 1 cijfer minder (of zo wouden het aantal vakjes op het inschijvingsformulier ons toch laten geloven).

Dirk at work

Aan de start kwam ik Luc Vanpoecke tegen. Luc was net als ik van plan om er een training van te maken en dus besloten we samen te blijven.

Bij de eerste drankpost (na een goeie 10 km) liep het fout: aan de eerste tafel heerste een lichte chaos en dus werden we vriendelijk doorverwezen naar de tweede tafel. Maar daar viel dan weer helemaal geen animo te bespeuren en zo kwam het dat we zonder drinken verder moesten. Enkele sportievelingen (letterlijk en figuurlijk) die wel water hadden kunnen bemachtigen waren echter zo vriendelijk om hun bekertje met ons te delen.

Door werken aan de spoorlijn was de organisatie genoodzaakt het parcours aan te passen en dat vond ik prima: de afstand was hierdoor verlengd tot iets meer dan 21km.

Rond km 19 (op de Vuursteenweg), vermoedde ik dat ze ons nog eens door het dorp zouden sturen. Een seingever riep echter: “Nog 1km200”. Ik protesteerde en riep dat ik mijn geld terugwilde. Ik had immers betaald voor 21 km! Jo De Nul liet weten dat, onder invloed van ander protest, de organisatie op de valreep het parcours terug wat had ingekort. Het is in dit land dus inderdaad onmogelijk om voor iedereen goed te doen…

“Kom Luc, tijd voor een eindspurt” riep ik. En samen gingen we ervoor. Met een gemiddelde snelheid van bijna 15 km/uur en een hartslag van meer dan 180 bpm crossten we iedereen voorbij en ook de laatste venijnige helling voor de aankomst kon ons niet meer afremmen. Net geen 1uur40 voor 20km200. Not bad, not bad at all. Voor een training.


Responses

  1. […] vorige edities liep er wel een en ander mis (zie 2010 en 2011). We waren dan ook benieuwd hoe het dit jaar zou uitpakken met de toch wel extreme […]


Geef een reactie

Categorieën

