Gepost door: willem42195 | 27 maart 2011

Prettig gestoord

Josse is een Handige Harry. Hij legt kasseien, plaatst tuinhuizen, weet alles van elektriciteit en verwarming en wat nog meer. Maar ik zou hem niet vragen hoeveel je van X of Y nodig hebt om een werk te doen. De kans is namelijk groot dat je halverwege door je voorraad zit.

Althans, dat leid ik af uit hoe Josse afstanden inschat. Voorbeelden genoeg op deze blog. En ook vandaag was het weer van dat. Op het programma stond 32 km (26 km voor de langslapers Smile). Het werden er uiteindelijk 36,5. Grote boosdoener: het extra lusje dat Josse er in Gooik aanbreide.

Het lusje

Zijn we daar kwaad om? Natuurlijk niet! Ook al moeten we onderweg soms op de tanden bijten (lastig hoor als je aan het lopen bent), de voldoening achteraf is des te groter. Tenminste, eenmaal de pijn uit de benen is verdwenen…

Ik was zeer benieuwd (ongerust?) hoe ik het er vandaag vanaf zou brengen na de inspanningen van de voorbije dagen (zie verder). In het eerste half uur (in het selecte gezelschap van Josse en Dirk) legden we de laatste twee kilometers af aan 12 km/uur. Daarna pikten we Erwin, Philippe, Kristof & Kristof op. Philippe had er duidelijk zin in en zette zich op kop. De gemiddelde snelheid ging van 11,5 km/uur naar meer dan 11,7 km/uur. De eerste trage kilometer was kilometer 16. Logisch want dan verlaten we de Dender om in Pollare een steile beklimming te doen.

Rond kilometer 30 ging bij mij het licht langzaam uit. Op karakter liep ik mee tot kilometer 32 en dan wou ik er de brui aangeven. Maar Philippe en Josse moedigden me aan (bedankt jongens!) en Josse (wie anders?) schatte dat het maar een kleine 2 kilometer meer was. 4,5 km ja! Maar ik heb ze toch uitgelopen Smile: 36,5 km in 3 uur 16.

Een mooi orgelpunt voor een goede trainingsweek. 10 km lopen op dinsdag, donderdag en vrijdag. Woensdag begon het te kriebelen om nog eens te gaan fietsen. En gelukkig niet bij mij alleen. Zaterdag stond Wim aan de deur met de vraag of ik geen zin had om wat te gaan rijden. Hij had een mooie tocht van zo’n 65 km in gedachten. Dat leek me toch wat hoog gegrepen (voor mij!) en dus stelde ik voor om ons tot 40 km te beperken. Na 42 km (in 1 uur 45) was het vat bij mij zo goed als leeg. De volgende vijf kilometers gingen behoorlijk moeizaam.

Fietstocht

‘s Avonds was het nagenieten (alhoewel, mijn zitknobbels deden ferm pijn op die harde stoelen) bij een schitterend spektakel op de school van Jorn en Emilie. En een paar Orvallekes met Wim.


Responses

  1. […] Willem was me vandaag voor om zijn relaas van onze “zondagse exploten” te publiceren op zijn blog. Ik vermoed dat mijn inschattingsvermogen van tijd en afstand aan de basis liggen van deze “early post”… Ik heb hem vandaag namelijk genoeg inspiratie gegeven over om onze laatste “officiële” groepsduurloop een uitgebreid verslag te schrijven: lees “Prettig gestoord”. […]

  2. Nog niet gedacht aan een triathlon? Als je aanleg hebt voor zwemmen zit je alvast goed…

  3. Als ik nu ook nog zwemmen moet gaan trainen, komen de koffiekoeken zeker niet meer op tijd ;-}


Geef een reactie

Categorieën

