Gepost door: willem42195 | 18 april 2011

Zalig

Ha…Ha…Ha…tchie Hyacintenjogging. Hoe zalig om bij dit mooie weer bijna 2 uur lang door het prachtige Hallerbos te mogen lopen met zijn onmetelijke hyacintentapijten.

Op weg naar een jogging of in het startvak worden vaak straffe uitspraken gedaan en dure eden gezworen. “Vandaag houd ik mij in”, “Ik blijf bij (of achter) jou” en van diens meer. Gelukkig ken ik onze pappenheimers goed genoeg om te weten dat, eenmaal het startschot weerklinkt, dit allemaal niet meer van tel is. Instinctmatig stormen ze naar voor en enkel de man met de hamer kan hen nog stoppen.

Zo was het in Battice, en zo verliep het ook op de Hyacintenjogging. We stonden met een grote groep aan de start en ik hoorde iedereen wat uit op zoek naar een loopmaat. Heel even probeerde ik bij Erwin en Philippe te blijven maar al gauw besloot ik om hen hun gang te laten gaan. Bart liep kort achter mij en hij werd mijn nieuwe doelwit.

Blijkbaar heeft de training in Spa me goed gedaan, want ik stormde de heuveltjes op zoals nooit te voren. Lopers rondom mij leken wel stil te staan. Ook Bart moest me laten gaan, maar in de afdalingen kwamen we steeds weer mooi samen.

Mieke won haar eerste wedstrijd (proficiat!) en ook Dirk (7e) en Josse presteerden sterk. De volgende ochtend werden we verwend met prachtige foto’s van Johnny De Ceulaerde. Over snelheid gesproken.

Zondagmorgen had ik om 8u30 met Philippe afgesproken aan de ingang van den bos, kwestie van een uurtje op te warmen voor de training begon. Kristof Dekens was ook van de partij. Josse had een uitnodiging ontvangen om als VIP in Antwerpen de 10 miles te lopen en dus moesten we het deze keer zonder onze ervaren gids stellen. Philippe bombardeerde mij dan maar tot coach GPS en al bij al heb ik het er niet zo slecht van af gebracht: een uurtje en 11 km later voegden we ons netjes bij de groep.

Er volgende een duurloop langs Affligem van bijna anderhalf uur, goed voor zo’n 15 km. Daarmee heb ik al mijn records verbroken: 47 km in minder dan 24 uur en een weektotaal van 77 km.


Geef een reactie

Categorieën

