Gepost door: willem42195 | 24 april 2011

Vier op een rij

Wim heeft het plan opgevat om met mij (jawel, ikke, willem42195) binnenkort naar de zee te fietsen. Omdat hij al even hard als mij twijfelt aan de haalbaarheid van dit project (althans wat mij, willem42195 betreft), heeft hij de nobele taak op zich genomen om mij wat te trainen. Tja, het kan niet altijd Evy zijn Sad smile

Deze (werk)week is er bijgevolg van lopen niet veel in huis gekomen. Op maandag zijn we 38,5 km gaan fietsen en op woensdag 42 km. Dinsdag heb ik samen met Ina een paar kilometer gelopen (4 km om exact te zijn). Donderdag en vrijdag waren er andere prioriteiten zodat er niet gesport werd.

Tijdens de Hyacintenjogging had ik aangekondigd dat ik zondag 30 km wou gaan lopen. Maar vrijdagavond hadden er zich nog steeds geen vrijwilligers aangemeld. Zaterdag kwam dan toch het verlossende telefoontje. De coach belde om te zeggen dat hij het best wel zag zitten om zo’n twee en een half uur te gaan lopen maar dat zondagmorgen hem niet goed uitkwam. Of zaterdagnamiddag OK was. 2 uur 1/2? Och ja, liever dat dan 30 km alleen. We spraken af om 15 uur. ‘Of het niet te warm zou zijn?’ vroeg ik nog. ‘We nemen wel wat drinken mee’, zei de coach.

Iets later zat het parcours al in mijn mailbox. 30 km. Dat lijkt er al beter op. Ik vulde mijn rugzak met 2 liter. Je kan maar beter op alles voorbereid zijn. De coach dacht er anders over en hij daagde op met een bidon van 500 ml…

Met nog zo’n 12 kilometer te gaan en puffend onder de zengende zon, begon ik stilaan te twijfelen of dit wel zo’n goed idee was. Ook de coach kende zijn moeilijk moment. Tot overmaat van ramp viel hij (zoals te verwachten viel) ook nog eens droog. Een sympathieke burger hielp hem gelukkig uit de nood.

Leep zoals hij is, had de coach ook een stuk parcoursverkenning ingelast voor de Molenjogging van maandag.

We pasten het tempo een klein beetje aan en zonder grote problemen haalden we de finish in 2u48.

Zondagmorgen 9u30 stond ik alweer in den bos voor de paasloop. Paasloop? In tegenstelling tot vorig jaar was het bestuur niet aanwezig en vielen er dus ook geen paaseieren te rapen… Allemaal bang voor morgen?

Afsluiten doen we met de woorden van Michel (of was het Karl): “Wat kan koers toch mooi zijn!”. Volledig mee eens!


Geef een reactie

Categorieën

