Gepost door: willem42195 | 22 mei 2011

Eureka

Ninove heeft het warm water uitgevonden. Althans, dat wou men ons blijkbaar proefondervindelijk laten vaststellen tijdens de drankbedeling van de jogging ‘Dwars door Ninove’. We moesten hiervoor trouwens wachten tot de tweede ronde – bij de eerste doortocht hadden de bekervullers het namelijk te druk (met naar de lopers te kijken?).

De jogging heeft overigens veel weg van een politieke campagne. Het begon al een maand geleden toen ik dezelfde flyer meermaals kreeg toegestuurd (in aparte enveloppen maar met identiek dezelfde geadresseerde). Binnenin een speciale vermelding voor de organiserende schepen van sport. Deze persoon mocht voor de start natuurlijk een speechke placeren en ze vernoemde daarbij alle deelnemende collega’s (met vermelding van functie). Zelf liep ze niet mee maar ze was wel zo sportief om toe te geven dat ze eigenlijk niet zo sportief is…

Maar er werd dus ook nog gelopen. Bourgondiër Bart trad aan voor zijn tweede wedstrijd dit jaar. Hij koos voor de 10 kilometer en had een tijd van 52 minuten voorop gesteld. Ik schreef me in voor de 15 km en was van plan om de eerste twee ronden bij Bart te blijven.

Bart haalde zijn doelstelling ruimschoots. Daarna volgde een serieuze negatieve split. Ik had niet echt een eindtijd in gedachten, maar 1u15 leek me wel leuk. Ik stak een tandje bij en haalde met regelmaat andere lopers in. Mijn hartslag schoot de hoogte in maar ik paste mijn snelheid voortdurend aan zodat ik tussen de 165 en 170 bpm bleef. Ik finishte uiteindelijk tevreden in 1:13:20.

ronden

Het weer was speciaal: behoorlijk warm maar met hevige windstoten. Hierdoor wisselde het temperatuursgevoel voortdurend. Het parcours bevatte veel scherpe bochten zodat het onmogelijk was om een vlak tempo te lopen.

Mieke blijft zich in de prijzen lopen (2e plaats op de 10 km) en ook Josse doet het beste vermoeden voor Brussel: hij legde de 15 km af in minder dan 1 uur. Knap! Philippe sukkelt al een tijdje met zijn knie en hij wil het een tijdje rustiger aan doen. Hij schreef zich in voor de 5 km maar naar ik heb vernomen heb heeft hij wel stevig doorgepeerd. Als dat maar goed komt.

Het is nu wachten op beeldmateriaal van de man die sneller afdrukt en ‘ontwikkelt’ dan zijn schaduw: Johnny De Ceulaerde.


Responses

  1. Willem, vergeet wel niet te vermelden dat het dankzij Frank is dat ik 2e geworden ben… Hopelijk heeft hij niet geteld hoeveel keer ik in de tweede ronde ‘ik kan niet meer, ik heb mezelf opgebrand’ gezegd heb😉

    • De foto’s spreken boekdelen.. maar dat is ook het mooie van lopen: iedereen ziet af. We weten wat je bedoelt!

    • Mieke, je bescheidenheid siert je, maar je bent nu een ster en dan mag je best fier zijn op je prestaties. Ook in de koers worden de kopmannen (kopvrouwen?) tot zo dicht mogelijk bij de meet uit de wind gezet maar daarna moeten ze het nog altijd zelf af maken. Respect!

  2. Sneller dan zijn schaduw die fotograaf? Ik weet niet hoor? Ik dacht dat ik thuis de snelste was. Ze komen eraan moet ik nog zeggen, sinds zijn nieuwe job bij de VAL gaat alles wat trager voor zo’n amateurekes als wij hé. Enkele zijn al te bekijken op zijn site nu, de rest stuurt hij je door. Tot in Liedekerke dan maar zeker ? Aja mijn directeur heeft afgezien zegt hij en de foto’s beamen dat :))

    • Een directeur die afziet? Is dat geen contradictio in terminis? On second thought: het was niet voor het werk natuurlijk😉
      En inderdaad, ongetwijfeld ben jij thuis de snelste, met of zonder groene kousen…

  3. Blijkbaar heb onder een nieuwe schuilnaam gelopen: “Schampelaers Willy”…
    Maar ik heb je toch ontmaskerd!
    http://www.nieuwsblad.be/article/detail.aspx?articleid=BLHVA_20110524_001

    • Lap, weeral een van mijn geheimen te grabbel gegooid op het internet. Gelukkig weet niemand onder welke naam ik in Brussel aantreed… Of toch?

  4. een speech door een politieker voor de start van een wedstrijd: geen wonder dat iedereen gemotiveerd is om zo snel mogelijk daar vandaan te lopen …


Geef een reactie

Categorieën

