Gepost door: willem42195 | 29 mei 2011

20 km van Brussel 2011

Ik was niet ingeschreven. Gewoon totaal vergeten… Maar elke keer haakt er wel iemand af of is er iemand geblesseerd. En zo kon ik toch voor de derde maal op rij deelnemen. Waarvoor dank.

De eerste keer moest ik de plaats van Josse verdedigen en dus haalde ik alles uit de kast. Ik eindigde 1204e in 1:27:59. Het jaar erop liep ik voor eigen rekening in gezelschap van Bourgondiër Bart. We maakten er een gezonheidswandeling van en finishten in 1:38:26.

Dit jaar was het plan zeer simpel: 5 km aan 11 km/uur, 10 km aan 12 km/uur en de laatste 5 km aan 13 km/uur. De rekenwonders onder de lezers weten dat dit een eindtijd oplevert van +/- 1:40:00.

Als ik presentaties moet geven, dan begin ik steeds met de conclusie. Meestal met succes. Dus, zo dacht ik bij mezelf, waarom zou ik dat principe niet toepassen op het lopen? En zo liep ik de eerste 10 km aan 13,5 km/uur. Een negatieve split zat er deze keer niet in – dit is duidelijk te zien op onderstaande grafiek. Maar toch haalde ik nog altijd een gemiddelde van 13,1 km/uur. Best tevreden dus.

Brussel

Het is nu wachten op de superfoto’s van superJohnny met zijn supermateriaal. Dan volgt ook een meer uitgebreid verslag.


Responses

  1. Awel Willem proficiat man, 1u32′ is buitengewoon voor een bourgondiër zonder rekenmachine🙂,’t is moeilijk bescheiden te blijven als je…….
    Je hebt er dus een ferme lap op gegeven ondanks de warmte ?Tot donderdag.

  2. Proficiat, Willem.. dat heb je weer goed gedaan hé !
    Spijtig dat ik je aan de start niet heb gezien ; ‘k had anders wel een rekenwonder als ‘haas’ kunnen gebruiken.. Dat had mij dan wellicht ook een betere tijd opgeleverd😉

  3. SuperJohnny is “megafast ” deze avond, alles blijkt al doorgestuurd te zijn! Flink gelopen van u!

    • Supermegafast! Hopelijk kon er nog wat quality time voor jou af🙂 Als je op een van de volgende joggings zonder haas of metgezel zit, laat je maar iets weten hé!

      • Een metgezel ? Moest je je geroepen voelen morgen in Liedekerke 15km aan 4’25-4’30/km.

      • Is nogal snel voor mij en nogal kort na Brussel. En zaterdag is het weeral prijs… Let’s see tomorrow.

  4. geweldig wanneer je je planning naast je uitvoering in ’t veld legt🙂
    Dikke proficiat met je resultaat!


Geef een reactie

Categorieën

