Gepost door: willem42195 | 6 augustus 2011

Katarinajogging 2011

Onze bus leek wel een TGV gisteren op de Katarinajogging. Hoewel we hetzelfde tempo liepen als in Welle, zaten we als snel temidden van de betere lopers.

Aan het einde van de 2e ronde liepen we voorbij Erwin en Luc VI. Erwin bleef achter maar Luc, die slechts een paar honderd meter meer had te gaan, wist er nog een laatste spurtje uit te persen.

Iets later kregen we Mieke en Bart H in het vizier. Bart moest even stoppen vanwege zijn pijnlijke teen en zo stond Mieke er plots alleen voor. Het verschil werd steeds kleiner en halverwege de 3e ronde sloten we ons bij haar aan. Ik was zeer verrast. Sinds mijn achillespeesblessure (ondertussen bijna twee jaar geleden!) finish ik systematisch op ruime afstand achter Mieke. Bovendien hadden wij geen speciale inspanning gedaan om haar bij te halen – wij hadden gewoon heel de tijd ons vooropgesteld tempo gelopen. Hier klopte iets niet!

Mieke vertelde dat ze last had van haar nieuwe schoenen en met pijnlijke voeten zat. Ondertussen wist ik niet goed wat te doen. Mijn sympathie en loyaliteit ten opzichte van de club (en clubgenote!) is bijzonder groot, maar uiteindelijk was ik hier een gewone training aan het doen met mijn loopmaatje… Petra nam zelf het initiatief en loste het probleem voor me op door een versnelling te plaatsen. Mieke moest passen.

Ik besloot bij Mieke te blijven en samen draafden we door tot aan de finish. Het verschil met Petra bleef overigens zeer klein. Op de blog van Petra staat te lezen dat, omdat ze beide in een andere categorie lopen, Mieke uiteindelijk toch nog in de prijzen viel. Oef!

Jorn, Emilie en Neil namen deel aan de kinderjogging. Johnny De Ceulaerde zorgde voor de prachtige foto’s. Bedankt Johnny!

_JDC2678_JDC2693_JDC2698_JDC2790


Geef een reactie

Categorieën

