Gepost door: willem42195 | 11 september 2011

Pallieterjogging 2011

Pallieterjogging. Als Bourgondic runner kan je hier uiteraard niet ontbreken Smile.

Ik arriveer net op tijd om de start van de 5 km mee te maken. Althans, dat dacht ik. Een toeschouw(st?)er is blijkbaar flauw gevallen en de ambulance is opgeroepen. Voorlopig wordt er niet gelopen. 20 minuten later is de ambulance (brandweer van Lennik) er en nog 10 minuten later volgt de MUG (OLV Aalst). De lopers zijn ondertussen gestart.

Uit de eerste doorkomst na 2.5 km kunnen we afleiden dat het zwaar is. Veel lopers zien af van de warmte en stoppen aan de bevoorrading om een bekertje water over hun hoofd te gieten. De gezichten spreken boekdelen. Dat belooft.

Het enthousiasme voor de 10 km is niet zo groot binnen de club. Mieke heeft een bronchite en het begin van een longontsteking. Ze neemt zich voor om traag te lopen. Er staan echter maar 8 dames aan de start en dus begint het toch te kriebelen. We starten vrij snel en er wordt een bus gevormd. Petra en willem42195 op kop, dan Mieke en op de achterste bank Erwin.

Erwin moet er als eerste af – we merken het niet eens. In de 3e ronde krijgt ook Mieke het kwaad. Niet verwonderlijk, want ze liep al een tijdje hard te piepen. Petra en willem42195 houden het tempo vast en zo wordt Petra eerste vrouw.

Mieke komt iets later over de streep. Het is duidelijk dat ze het zeer zwaar heeft gehad.

Zondag 8 uur staan we al terug paraat. Petra, willem42195, Josse en Kristof D verzamelen in Ninove om deel 2 van de Hoyax trailrun te verkennen.

We vertrekken langs de Dender. Normaal moeten we na een paar honderd meter van het jaapgdad af de velden in, maar de weg blijkt afgesloten. Verderop komen we dan toch op het parcours.

We lopen op smalle baantjes tussen de prikkeldraad, dwars over het veld, voorbij een kapelletje langs trappen naar beneden en dan? Hier is het spoor minder duidelijk. We moeten een beek over en verschillende opties dienen zich aan. Maar ze liggen niet allemaal even hard voor de hand…

Na wat geploeter door de modder en een sprongetje geraken we toch aan de overkant en zijn we terug vertrokken. Wat later moeten we een erf over en krijgen we het gezelschap van 2 keffertjes. Als ervaren baasje leidt Josse de honden af zodat wij ongeschonden onze weg kunnen verder zetten.

Na een dikke 10 km zijn we terug aan het vertrekpunt. We lopen nog wat verder langs het eerste deel van het parcours richting Ninove en na iets minder dan 20 km zit onze training erop.

Ik had verwacht dat het 2e deel minder ‘trail’ zou zijn en vooral gericht zou zijn op de hoogte verschillen maar dat bleek een vergissing. Er zitten heel leuke stukken tussen en het trail gehalte daarvan ligt zelfs hoger dan in het eerste deel. Ermee rekening houdend dat we er op 25 september al 20 km hebben opzitten hebben voor we hier aan beginnen belooft! Ik kijk er nu al naar uit.

‘s Avonds ben ik nog een uurtje gaan fietsen racen met Guy, Edwine & Wim.  We moeten toch wat oefenen voor Kester hé!

Via via heb ik ook vernomen dat Yves al aan het aftellen is om op 2 oktober met mij in Brussel een duurloopje (42,195 km) te gaan doen. Aangezien hij nog niet heeft gereageerd op mijn berichtje, ga ik ervan uit dat de informatie klopt. Merci Yves!


Responses

  1. Ja, ik kan alleen maar bevestigen dat Yves dat weekend is geen feestjes te doen heeft en dus zeker staat te springen om met jouw in Brussel te lopen.

    • Grrrrr. Een marathon als voorberreiding op een marathon? Goe geprobeerd Willem, maar ik heb een beter voorstel: jij haast mij gedurende 35km in Amsterdam😉

      • Jouw voorstel is zo slecht nog niet. Rest ons alleen de prijs overeen te komen. Voor een bak trappist ben ik je man ;-}

  2. Ok, deal!


Geef een reactie

Categorieën

