Gepost door: willem42195 | 9 oktober 2011

Compressiekousen

Na de sportieve marathon van vorige week, was het dit week-end tijd voor een Bourgondische marathon Smile. Een duurloopje met de kliek zat er dan ook niet in.

Een paar weken terug (zie (de)compressie) schreef ik dat mijn Herzog compressiekousen hoogdringend aan vervanging toe waren. Op aanraden van Petra bestelde ik op http://www.sportcompressiekousen.nl/ een paar CEP Progressive.

De voorbije weken heb ik de kousen uitgebreid kunnen testen: eerst op de Hoyax trail run en daarna de Brussels marathon. Tijd voor een evaluatie dus.

Ik ben altijd een fan geweest van x-socks en bijgevolg deed ik mijn compressiekousen (van Herzog) enkel aan wanneer het nodig was. In de praktijk betekende dat: duurlopen van 20 km of meer.

De nieuwe kousen vallen echter zo goed mee dat ik ze altijd draag. Het verschil met de Herzog kousen is gigantisch. Om te beginnen zijn de linker en rechter kous verschillend en bevatten ze ook meer technologie. Daarnaast is het voetbed veel comfortabeler en lijkt het ook duurzamer (of dat echt ook zo is zal de toekomst moeten uitwijzen).

Voor wie twijfelt om ook de stap te zetten naar compressiekousen: bij mij werken ze in elk geval. Ik merk duidelijk minder irritatie aan mijn achillespezen, minder vermoeidheid tijdens de wedstrijd, minder spierpijn achteraf en een snellere recuperatie.

Klik hier voor mijn ‘testimonial’.

@iedereen die dit weekend de marathon heeft gelopen (Eindhoven, Oostende): proficiat!

@Yves: nog 1 weekje geduld Smile Succes!


Responses

  1. Willem,
    Heel leuk om te lezen dat je echt fan bent geworden van de CEP compressiekousen. Als leverancier van o.a. CEP Sports wordt ik heel blij van sporters die terecht enthousiast zijn. Omdat ze merken dat de compressie hen helpt bij datgene wat ze het liefst doen. Blessurevrij sporten.

    gr,
    Erik

  2. stond nogal sceptisch tov de cep compression socks omdat ik er vooral ‘reclame’ over las van gesponserde atleten, maar ik vermoed dat jij niet een van die gesponserde atleten zijt dus mss moet ik ze ook maar eens proberen.

    • Was ik maar zo goed dat iemand me wou sponsoren🙂

      Ga je terug naar Battice dit jaar?

  3. […] antwoordde ik op een reactie van Peter De Decker in verband met mijn CEP compressiekousen. Blijkbaar heeft dit zijn effect niet gemist want wij […]


Geef een reactie

Categorieën

