Gepost door: willem42195 | 15 oktober 2011

Ontgoocheld

Met veel goesting trokken Petra, Josse en ik vandaag naar Lier voor een ‘natuurloop’. Na de zeer positieve ervaring met de Hoyax trail van enkele weken terug waren de verwachtingen hoog gespannen. Voor de zekerheid had ik alvast mijn trail schoenen meegenomen.

Helaas. In Lier zijn ze blijkbaar nogal eigenzinnig.

Starten om 13u30 betekent eigenlijk 13u49.

Waar wij bij een natuurloop denken aan veldbanen of bospaden, bedoelen ze in Lier zoiets als het jaagpad langs de Dender. Eentonige stukken asfalt en beton. Benieuwd wie de grapjas is die op deze infofiche durfde in te vullen ‘99% onverhard’. Of hij moet per vergissing de cijfertjes omgedraaid hebben…

In Lier zijn ze ook gierig: 1 drankenpost halverwege (rond kilometer 8 ) is te weinig bij stralend weer zoals vandaag en blijkbaar kon er ook geen warm water aan af in de douches. Shame on them!

Valt er dan niks positief te melden? Toch wel. De inschrijvingsprijs was zeer democratisch (3,50 EUR) en de uitslag stond razendsnel online.

Desondanks heb ik me goed geamuseerd en had ik alweer spijt dat het erop zat. Maar niet getreurd, morgen trekken we alweer de loopschoenen aan.

We zijn nu vooral benieuwd hoe het den Yves morgen zal vergaan in Amsterdam. Hopelijk ligt hij al zoet te dromen wanneer ik dit schrijf Smile.


Responses

  1. […] contrast met vorige week (natuurloop in Lier) was groot: een groot deel van het parcours, dat overigens duidelijk was aangegeven, was onverhard, […]


Geef een reactie

Categorieën

