Gepost door: willem42195 | 29 januari 2012

Goe geVALlen

Sinds vrijdag beschik ik (terug) over een VAL nummer. Enkel jaren geleden had ik al eens een nummer via ACP, maar door omstandigheden heb ik daar toen niks mee gedaan. Nu ben ik aangesloten via VITA met nummer 5930.

Het plan was om vandaag in Vilvoorde mijn crossdebuut te maken. Emilie had floorball match in Tielt om 13u (de foto’s volgen later deze week) en mijn start was voorzien om 15u55 dus dat beloofde spannend te worden.

Terwijl ik op de terugweg was van Tielt, was Petra al aan het afzien. Ze liet nog maar eens zien hoe goed ze zit en behaalde een mooie 5e plaats bij de masters. Schitterend!

Uiteindelijk raakte ik nog net op tijd in Vilvoorde. Snel omkleden, nummer afhalen en een korte opwarming. De voorbereiding was lang niet ideaal (dat zou later blijken toen ik onderweg vestimentaire problemen kreeg) maar ik was al lang blij dat ik kon starten.

Petra had me gewaarschuwd dat de start snel zou zijn en dat was niet gelogen. Ik ging mee met de eerste groep, mijn hartslag zat al vrij snel aan het maximum maar ik kreeg het niet moeilijk. Na 2 kilometer moest ik het tempo wel wat laten zakken en zo verloor ik de aansluiting met het groepje voor mij. Een achteropkomend groepje liep zo’n 100 meter achter mij.

Slechts 1 deelnemer stak me nog voorbij en ik kreeg er zelf ook nog een te pakken. En zo liep ik de ganse wedstrijd op de 41e plaats (31e master). Ik legde de 6585 meter af in 25:39, een tempo van 3:54 (15,4 km/uur). Een prestatie waar ik best tevreden mee kan zijn Smile.


Responses

  1. Ik zal mijn best moeten doen om je nog enigzins te kunnen volgen. ’t Is zoals in de wielercross… “aflossing van de wacht”. Ga je er in Bosvoorde ook voor gaan?
    Neem in ieder geval genoeg rustpauzes, want een blessure kun je beter voorkomen dan genezen…

    • Zaterdag is het PK cross in Lebbeke. Zondag wordt dus waarschijnlijk een genieters-loopje🙂 Verzorg je goed zodat je deelname aan La Bouillonnante niet in gevaar komt!


Geef een reactie

Categorieën

