Gepost door: willem42195 | 4 februari 2012

PK Cross Lebbeke 2012

Gisteren was Petra uitgenodigd op de huldiging van de sportlaureaten 2011 in Haaltert waar ze geselecteerd was in de categorie ‘Laureaat competitief individueel – volwassen”. Ondanks haar indrukwekkende palmares (zilveren medaille Vlaams kampioenschap en bronzen medaille Belgisch kampioenshap halve marathon + een nieuw PR van 3:15:35 op de marathon) moest ze – volgens mijn objectieve mening Smile – geheel onterecht de duimen leggen voor een amateur wielrenner. Als enige vrouw in haar categorie had ze (wat mij betreft) toch wel meer verdiend…

Vandaag trokken we naar het provinciaal kampioenschap cross van Oost-Vlaanderen in Lebekke en de verwachting (toch van mij Smile) was om niet zonder medaille terug te keren.

Petra liep een fantastische wedstrijd en kwam als 8e master over de streep. De spanning bleef want de organisatie slaagde er (om onduidelijke redenen) niet in om de uitslag per categorie te bepalen.

Mijn reeks startte aansluitend op die van Petra en ik wachtte tot de allerlaatste minuut om mij naar de start te begeven in de hoop nog te weten te komen of Petra al dan niet een medaille had behaald. Toen ik nog zo’n 200 meter van de start verwijderd was hoorde ik ‘Pang’ en daar vertrok mijn reeks. Hoewel de start was aangekondigd voor 15u10 en alle voorgaande reeksen perfect op tijd vertrokken waren, vond de starter het nodig om onze reeks 2 volle minuten te vroeg te laten vertrekken. En dus zonder mij Sad smile.

Meer dan een uur later was de puzzel dan toch opgelost en werden de dames op het podium geroepen. Petra werd knap 3e in haar categorie en mocht fier de bronzen medaille in ontvangst nemen.


Geef een reactie

Categorieën

