Gepost door: willem42195 | 10 april 2012

Twee op twee (Molenjogging Roosdaal)

Petra did it again! Na de prachtige prestatie van vorige week stuntte mijn atlete op Paasmaandag opnieuw.

De wedstrijd volgde op een ‘normale’ trainingsweek goed voor 53 km waarbij Meerdaal bos werd verruild voor de Pajotse hellingen en de atletiekpiste in Ninove.

Maandag en zondag werd er een uurtje losgelopen. Woensdag en donderdag werkten we aan onze snelheid en op vrijdag kozen we voor een duurloopje.

Maandag trokken we dan ontspannen naar Roosdaal. Stiekem droomde ik van een eerste plaats. Na de uitslag van de voorgaande jaren te hebben bekeken leek me dat een haalbare kaart.

De start is goed. Petra en ik kiezen het spoor van Linda Coppens. Echter, na een paar honderd meter verrast mijn atlete me door te versnellen en Linda voorbij te gaan. Is dit een goed teken of overmoed?

Na 800 meter draaien we rechtsaf en begint de verschrikkelijke klim. Bijna anderhalve kilometer beuken tegen de wind. Ik probeer mijn atlete zo goed mogelijk uit de wind te zetten. Linda volgt op veilige afstand.

Na de eerste ronde haken de lopers op de korte afstand af. Nu hebben we een beter overzicht over wie nog in de race zit. De eerste dame – Kirsten De Weerdt – loopt niet zo ver voor ons uit. Af en toe heb ik de indruk dat we wat achterstand goedmaken. Ik pols eens bij Petra maar krijg geen toestemming om achter Kirsten aan te gaan. Achteraf blijkt dat de juiste beslissing want waarschijnlijk hadden we haar niet te pakken gekregen.

Linda die lange tijd op zo’n 100 meter is blijven hangen komt in de laatste kilometer nog opzetten. Maar mijn atlete heeft nog genoeg brandstof in de tank en verdappert een beetje. Dat is meer dan voldoende om haar tweede plaats veilig te stellen. Dit keer kom ik er als haas iets minder goed vanaf: pruimenjenever is niet zo mijn ding – geef mij maar een goeie trappist Smile.

Twee op twee. En die eerste plaats? Die komt nog! Geloof me maar.

De uitslag:

Kidsrun
6km
12km


Geef een reactie

Categorieën

