Gepost door: willem42195 | 20 mei 2012

Dwars door Ninove (20 mei 2012)

Vrijdag (de dag na de Denderloop) was voor mij ‘werkendag’. Het opstaan ging nog vrij vlot maar naarmate de dag vorderde, voelde ik me meer een meer ‘kreupel’. ´s Avonds kon ik nog met moeite de trap op.

Zaterdag verergde de situatie nog. Stilaan begon ik te vrezen voor Dwars door Ninove op zondag waar mijn atlete nochtans grootse plannen had. Dankzij de zorgen van mijn ‘private nurse’ verbeterde de toestand geleidelijk. In tegenstelling tot vrijdag lag ik zaterdag niet de ganse nacht wakker. Alles wees op een verrekking al was er toch wat bezorgdheid dat het misschien om een spierscheur ging.

Zondagmorgen voelde ik me redelijk, al zat ik nog met behoorlijk wat pijn. Mijn linkerbeen kon ik niet heffen of kantelen. De behandelingen met ijs, Flexium gel en Reflex spray werden systematisch verder gezet.

´s Middags volgde nog een turboslaapje en dan begaven we ons naar Ninove. Alvorens ons in te schrijven deden we een opwarming. Die beloofde niet veel goeds. Naast de pijn die ik al had boven aan de binnenkant van mijn linkerbeen kreeg ik nu ook pijn aan de achterkant… Mijn atlete kende echter geen compassie en schreef ons beiden in voor de 10 km (ik was al blij dat het geen 15 km was Smile).

Ik deed zoveel mogelijk moeite om te rekken wat er te rekken viel in de hoop dat ik tijdens het lopen niet te veel pijn zou ondervinden. Uiteraard was ik ook bezorgd dat mijn deelname aan de 20 km van Brussel in het gevaar zou komen.

De start was onmiddellijk snel. De eerste kilometer ging in 3’59”. Onderweg pikten we een aantal dames op en na 21 minuten zat de eerste ronde (iets meer dan 5 km) er op. Petra liep toen al op de eerste plaats.

De tweede ronde legden we 42 sec trager af maar er was op geen enkel moment een bedreiging van achteruit. Petra finishte als eerste dame in een prima tijd van 42’42”.

Voor mij is het nu een kwestie van zo snel mogelijk terug 100% te raken zodat we er in Brussel een lap kunnen op geven.


Responses

  1. Proficiat Petra en de “manke haas”😉
    Snel beterschap hé Willem, vreemd dat je na de Denderloop last hebt, alles leek nogal vlot toen te gaan toen.
    Christophe


Geef een reactie

Categorieën

