Gepost door: willem42195 | 27 mei 2012

33e 20 KM door Brussel

Mijn blessure herstelde – met dank aan mijn ‘private nurse’ – zeer vlug. Op dinsdag werd er al terug losgelopen en op woensdag voelde ik me klaar voor een interval training (3 x 2km). Het doel was om 4’25/km te lopen. Iedereen leek last te hebben van de (plotse) warmte en de eerste reeks was aan de trage kant. De volgende 2 reeksen waren wel OK al was het niet helemaal van harte Smile.

Zondag zakten we al vroeg af naar Brussel. Opnieuw vreesden we de warmte. Petra kreeg me zover om met rugzak (en 2 liter water!) te lopen. Na een korte opwarming posteerden we ons in de schaduw vooraan in de eerste startbox.

Na onsmakelijke taferelen met veel show van een would-be body builder vlak voor ons konden we aan onze race beginnen. De eerste kilometer ging niet zo vlot door wat oponthoud hier en daar en zo zaten we al onmiddellijk achter op ons schema.

Na anderhalve kilometer zagen we een oude man bewusteloos op de grond liggen. De dader – sportief zoals hij was – liep ongegeneerd door hoewel verschillende ooggetuigen probeerden hem tot halt te roepen. De politie werd verwittigd en de hulpverlening leek snel op gang te komen.

De 2e kilometer maakten we onze achterstand weer goed en na 3 kilometer zaten we min of meer op schema. Ik had toen echter al door dat het bij mijn atlete vierkant draaide. Al vaker is gebleken dat ze bij deze temperaturen niet optimaal presteert. De tunnels werden niet goed verteerd en bij kilometer 5 was het al grondig mis.

Rond kilometer 8 kregen de twijfels de overhand. Mijn atlete zag het niet meer zitten. We spraken af om door te zetten tot kilometer 10 en dan te evalueren. De ups en downs volgden mekaar op en na kilometer 12 zag het er even weer goed uit.

We speelden haasje over met de ballonnen van 1u30 maar ter hoogte van de Tervurenlaan moesten we ze definitief laten gaan. Petra kwam uiteindelijk als 89e vrouw over de streep (31e in haar categorie) in een tijd van 1:31:39 en als snelste vrouw van KBC. Een prestatie om – ondanks alles – best fier op te zijn. En als haas ben ik daar uiteraard tevreden mee.

Het verslag van Petra en de uitslag staan ook al online.


Responses

  1. Dat het enorm warm was, kan ik helaas van meespreken. Ik heb ook het gehoopte niveau niet gehaald, de hartslag lag steeds veel te warm …. euch … veel te hoog … maar misschien lukt het volgend jaar wel😉


Geef een reactie

Categorieën

